Powoli rozbudowuję swojego bloga, od dziś w zakładce TEMATYKA dostępne będą nowe podstrony dotyczące zakupów na ALIEXPRESS. Zrobiłam podział na ubrania, wyposażenie wnętrz, akcesoria oraz kosmetyki. Cyklicznie będą pojawiać się tam posty, postaram się żeby aktualizacje były chociaż raz w tygodniu.


CZYM JEST ALIEXPRESS?

Jest to tzw "chińskie Allegro" umożliwiające chińskim firmom bezpośrednią sprzedaż wysyłkową swoich produktów na rynki całego świata. Właścicielem Aliexpress jest Alibaba Group – jedna z największych grup kapitałowych rynku e-commerce. Ja swoją przygodę z Aliexpress zaczęłam ok. 5 lat temu, kupiłam świetne rzeczy i totalne buble... Dzisiaj powiem Wam o kilku trickach, dzięki którym będziecie mogli zakupić same perełki :)




FILTRUJ ILOŚĆ ZAMÓWIEŃ, CZYTAJ OPINIE I OGLĄDAJ ZDJĘCIA

Im więcej osób kupiło dany produkt, tym lepszy zapewne jest. Drugi plus takiego filtrowania to duża ilość opinii oraz realnych zdjęć produktu w feedbackach. Dzięki temu możecie sprawdzić czy produkt z aukcji ma odzwierciedlenie w tym co otrzymacie. Ja wpisując interesującą mnie rzecz w wyszukiwarce od razu włączam ten filtr i od tego czasu mam pewność co do moich zamówień.





KORZYSTAJ Z PRZYCISKU "WYŚLIJ WIADOMOŚĆ DO SPRZEDAJĄCEGO"

Wcześniej nie zwracałam uwagi nawet na ten przycisk przed zakupem, odkryłam go stosunkowo nie dawno. Jest on przydatny, gdy interesuje nas rzecz, która nie ma realnych zdjęć w feedbackach ani ludzie się o niej jakoś specjalnie nie wypowiadają, ale ma to 5 gwiazdek - jest ryzyko jest zabawa, ale i może być strata pieniędzy. Ja wysyłam prostą wiadomość (po angielsku oczywiście) typu "proszę o realne zdjęcia, jestem zainteresowana zakupem". Tu spotkacie się z dwoma rodzajami odpowiedzi - dostaniecie realne zdjęcia, nawet niektórzy fatygują się z tabelką rozmiarów, chęcią odpowiedzi na każde pytanie i pomocy w rozmiarze (w przypadku ubrań np.). Możecie również dostać odpowiedź "w aukcji są realne zdjęcia kup śmiało" a na zdjęciach w aukcji modelka stoi na 10 zdjęciach nie przesunięta nawet o centymetr a kolor bluzki jest wyrwany z Painta. Wtedy piszę ponownie że chcę szybko kupić i jak nie wyśle realnych zdjęć to kupie u kogoś innego. Tu też są dwie opcje, dalej będzie zbywać albo wyśle zdjęcia - na tym etapie zwykle decyduje się na zakup lub rezygnuję. Może jest to nie najszybsza metoda, ale czas oczekiwania na paczki uczy cierpliwości, więc zachęcam do pisania wiadomości do sprzedawców.




PRODUKT MA OGÓLNĄ OCENĘ 5/5 GWIAZDEK? NIE SUGERUJ SIĘ TYM!

Niby dlaczego, to musi być produkt 1:1 ze zdjęcia z aukcji skoro zbiera pełno gwiazdek. Muszę Was rozczarować. Ludzie często dają komplet gwiazdek, gdy sprzedający nie wysłał produktu, ale dostali zwrot pieniędzy - mi też się zdarzyło dostać wiadomość "no tak, zapomnieliśmy wysłać zamówiony produkt, ale będzie full refund to daj nam proszę 5 gwiazdek " - nie sugerujcie się tym absolutnie, ocena w 100% pozytywna, a przy tym 0 słów w opiniach to nie jest najlepsza aukcja na zakupy.


UWAGA:

Polecam zarejestrowanie się do programu TIPLI i robienie zakupów na Aliexpress za jego pośrednictwem - dostaniecie nawet do 10% zwrotu za zakupy :) jeśli nie słyszeliście jeszcze o tym programie zapraszam tutaj: Kupujesz-zyskujesz, czyli parę słów o zakupach w Internecie


Kupujecie na Aliexpress? Gdybyście mieli jakieś pytania, wątpliwości, coś niewystarczająco opisałam - piszcie śmiało, odpowiem w miarę możliwości na każde pytanie.  


2 komentarze: