Pogoda w końcu zaczęła nas rozpieszczać, co oznacza, że lato zbliża się wielkimi krokami. A co za tym idzie, trzeba będzie pokazać trochę więcej ciała:) dzisiaj przedstawię Wam - myślę, że nie tylko mój - sprawdzony sposób na poprawienie i utrzymanie jędrności skóry. Nie wiem czy temat szczotkowania ciała jest Wam znany, jeśli tak ,to może uda mi się przekazać Wam coś nowego, a jeżeli nie to zapraszam do lektury.




JAKIE SĄ KORZYŚCI Z SZCZOTKOWANIA CIAŁA ?

"Szczotkowanie ciała to bardzo prosta, jednak przynosząca wiele korzyści metoda pielęgnacji ciała. Taka forma masażu wywodzi się z Azji, jest bardzo popularna w tradycyjnej medycynie chińskiej oraz w hinduskiej ajurwedzie. Praktycy medycyny wschodu wierzą, że poza właściwościami pielęgnacyjnymi taki zabieg przyczynia się także do zniwelowania powstających w ciele złogów energetycznych, które mają wpływ na działanie całego organizmu oraz samopoczucie".
Ja swoją przygodę ze szczotkowaniem zaczęłam po przeczytaniu, że pomaga na wrastające po depilacji włoski. Miałam problem z tzw. "strawberry legs" (są to czerwone kropki na nogach powstające po depilacji, jest to właśnie związane z zapaleniem meszków włosowych) i chciałam się tego za wszelką cenę pozbyć. Po ok. 2 tygodniach codziennego szczotkowania zauważyłam znaczną poprawę wyglądu nóg, a gdzieś po miesiącu pożegnałam się z wrastającymi włoskami na dobre. Ponadto poprawiła się jędrność skóry, znacznie zmniejszył się cellulit. Regularne szczotkowanie pomoże w pobudzeniu krążenia, komórki zostaną dotlenione i skóra będzie wyglądać lepiej. Dzięki takiemu peelingowi pozbędziecie się też martwego naskórka.



SZCZOTKOWANIE - NA SUCHO CZY NA MOKRO?

Najczęściej spotkacie się z polecaniem szczotkowania ciała na sucho. Ja też początkowo stosowałam tę metodę, jednak musiałam z niej zrezygnować ze względu na wrażliwą skórę naczynkową. Jeżeli nie borykacie się z takim problemem, to szczotkowanie na sucho jak najbardziej będzie Wam służyć. Jeżeli jednak macie wrażliwą skórę, to polecam metodę na mokro. Ja szczotkuję skórę codziennie pod prysznicem, szorując mokrą szczotką dokładnie całe ciało. Minimalizuję w ten sposób tarcie, a myślę, że taka metoda nie jest w niczym gorsza od "suchej".

PRZECIWWSKAZANIA

Przeciwwskazaniem do szczotkowania ciała są choroby skóry, tj. zaogniony trądzik, łuszczyca i świeże blizny. Uważajcie też, jeśli macie skłonność do pękania naczynek na skórze – masaż ostrą szczotką może pogorszyć sprawę! Jeśli masz żylaki, również musisz zrezygnować ze szczotkowania.


KTÓRĄ SZCZOTKĘ WYBRAĆ?

Przy wyborze kierowałam się tym, aby była na pasku i mieściła się w dłoni. To umożliwia lepsze ruchy i jest chyba najbardziej poręcznym rozwiązaniem. Dzięki takiemu kształtowi łatwiej jest nam wczuć się w cały ten proces szczotkowania. Moje szczotki mają dodatkową długą rączkę, ale używam jej tylko do masowania pleców. Polecam szczotkę średniotwardą, ja swoją pierwszą nabyłam na aliexpress TUTAJ KLIK i dla mnie jest idealna, drugą mam z Rossmanna i jest dużo twardsza. Jest to natomiast sprawa indywidualna, jak pisałam wyżej ja mam skórę wrażliwą i muszę się obchodzić ze sobą delikatniej :) Pamiętajcie również, że prawidłowy masaż nie polega na mocnym przyciśnięciu szczotki do skóry i jej pocieraniu a delikatnym szczotkowaniu z wyczuciem, najlepiej ruchami okrężnymi. Inne polecane szczotki:

Jentschura Szczotka Do Masażu Profimassage 

LullaLove Szczotka do Masażu na Sucho




Słyszałyście o tym sposobie pielęgnacji ciała? Jakie Wy zauważacie u siebie pozytywne skutki tej metody?





Brak komentarzy: