Witajcie,

Ostatnio w mojej skrzynce mailowej pojawia się bardzo dużo zapytań o pielęgnację mojej skóry. Postanowiłam zrobić Wam serię pielęgnacyjną z produktami, które się u mnie najlepiej sprawdziły - dzisiaj zacznę od tonizowania twarzy. Po co tonizować twarz? Tonizowanie skóry przywraca skórze prawidłowy poziom pH, odświeża, koi i nawilża skórę. Pomaga też usunąć pozostałości zanieczyszczeń ze skóry, z którymi nie poradził sobie żel do mycia twarzy. Jeśli chodzi o moje ulubione "gotowce", to przedstawiałam Wam je w postach TUTAJ i TUTAJ, oba pochodzą od Eveline i jako jedne z nielicznych nie podrażniają mojej skóry. Mam również toniki, które robię... sama. Toników wykonanych własnoręcznie nie można przechowywać zbyt długo – w lodówce można je trzymać nie dłużej niż tydzień. W domowym zaciszu można przygotowywać toniki z ziół, owoców i warzyw oraz innych naturalnych składników dopasowanych do rodzaju skóry.

Jaką mam cerę?

Mam skórę mieszaną - tłusta w strefie T, sucha na policzkach. Moja cera jest także wrażliwa i naczynkowa.


TONIKI DIY


1. Tonik z szałwii i rumianku - normalizacja tłustej skóry

Łyżeczkę szałwii i rumianku ususzonego lub świeżego zalać szklanką wrzątku. Odstawić na 15 minut, odcedzić. Dodać łyżkę octu winnego. Stosować dwa razy dziennie. Ma działanie odkażające, likwiduje nadmierne błyszczenie twarzy


2. Tonik z imbiru i rozmarynu

Mały pokrojony kawałek korzenia imbiru i rozmaryn (suszony) zalać połową szklanki wody i gotować 5 minut, odcedzić. Po wystygnięciu dodać sok z połowy cytryny i szklankę przegotowanej wody. Tonik nadaje skórze jędrności, zapewnia dobre ukrwienie oraz poprawia koloryt skóry.


3. Tonik z lipy

Kilka świeżych kwiatów lipy lub torebkę suszonej zalać połową szklanki wrzątku. Po 15 minutach odcedzić i dodać odrobinę miodu. Tonik ma działanie kojące skórę naczynkową i lekko odkażające, nadaje skórze piękny koloryt. Idealny do cery wrażliwej


4. Tonik nawilżający z rumianku

Łyżkę świeżych kwiatów rumianku lub torebkę suszonych zalać połową szklanki wrzątku i pozostawić na 15 minut. Ma działanie kojące i nawilżające.


5. Tonik z octu jabłkowego na wypryski

Wymieszać 1/3 szklanki octu jabłkowego z 2/3 szklanki przegotowanej wody. Tonikiem można przemywać twarz i całe ciało, zwłaszcza po dietach odchudzających. Nadaje skórze jędrność i właściwe pH, co zapobiega tworzeniu się wyprysków. Nie trzeba go przechowywać w lodówce.


6. Z łopianu na wypryski

Świeże lub suszone liście łopianu zalać szklanką wody. Następnie gotować 2 minuty, przecedzić. Dodać łyżkę soku z cytryny lub octu jabłkowego. Zimnym płynem można przemywać twarz, dekolt, szyję oraz inne partie ciała, na których pojawiają się wypryski, wągry czy zanieczyszczenia. Tonik ma silne właściwości przeciwbakteryjne.


7. Tonik przeciwzapalny z zielonej herbaty

Dwie torebki zielonej herbaty lub dwie łyżeczki liściastej zalać szklanką wrzątku. Odstawić na 15 minut, odcedzić. Tonik działa łagodząco i przeciwzapalnie.




To wszystkie moje sprawdzone przepisy na domowe toniki do skóry. Używam ich naprzemiennie, obserwując czego stan mojej cery wymaga w danym czasie. Jeżeli ta seria Wam się spodoba i będzie spory odzew, postaram się zrobić też serię dla cery suchej i tłustej. Tymczasem wkrótce pojawi się część 2. - na razie nie zdradzę Wam czego będzie dotyczyć, ale już dziś zapraszam do obserwowania bloga  :)





Brak komentarzy: