W związku z dużą ilością pytań i wątpliwości dotyczących załączonej do >>Lescoltona<< czerwonej końcówki postanowiłam napisać ten post, który będzie podsumowaniem mojego dotychczasowego stosowania lampy do fotoodmładzania i jednocześnie odpowiedzią na Wasze najczęściej zadawane pytania i wątpliwości z tym związane.


#CZYM JEST LAMPA DO FOTOODMŁADZANIA?
IPL (ang. Intense Pulse Light) to impulsywne źródło światła. Laser IPL wytwarza wiązkę promieni świetlnych, które mają różną długość i są rozproszone. Dzięki temu, promienie docierają do różnych warstw skóry. Jednocześnie aktywizują produkcję kolagenu i niszczą włoski, wygładzają zmarszczki, wybielają zaczerwienienia. Laserem IPL przeprowadzany jest zabieg laserowego zamykania naczynek. Zabiegi IPL to cała gama różnorodnych czynności. Znajdziemy wśród nich fotoodmładzanie, redukcję przebarwień, usuwanie naczynek na twarzy, rumienia, likwidację trądziku i rozstępów oraz nadmiernego owłosienia. Inne wskazania do wykonania zabiegu to piegi, rozszerzone pory i posłoneczne zmiany pigmentowe.



#JAKIE SĄ PRZECIWWSKAZANIA? 
Zabiegów IPL nie wykonuje się u osób:
  • cierpiących na choroby nowotworowe
  • stosujących indywidualną terapię hormonalną (hormony światłouczulające)
  • cierpiących na choroby pęcherzowe skóry
  • chorujących na bielactwo, łuszczycę, Reticularis (marmurkowa skóra)
  • cierpiących na padaczkę
  • mających skłonność do przebarwień (względne) lub bliznowców
  • u kobiet w ciąży i karmiących
  • nie przeprowadzamy zabiegu na skórze świeżo opalonej (w ogóle polecam okres jesienno-zimowy na te zabiegi, choć sama nie wystawiam twarzy do opalania i mogę wykonać zabieg nawet latem) ani na skórze posmarowanej samoopalaczem - trzeba odczekać ok 2 tygodni
  • nie pijemy herbat odchudzających i ziół takich jak: dziurawiec, rumianek, skrzyp polny, pokrzywa, arcydzięgiel, mniszek lekarski, nagietek, zioła szwedzkie, itp.
Przeciwwskazań jest więcej - polecam źródło, z którego korzystałam przed przystąpieniem do zabiegu: https://www.mybodyclinic.pl/przeciwwskazania-do-zabiegow-ipl


#JAK STOSUJĘ?
 Jeśli czytaliście moją recenzję >>IPL: Philips Lumea vs Lescolton<< to zapewne dotarliście również do aktualizacji z 10 grudnia 2019, kiedy to odkryłam, że załączona czerwona końcówka to lampa do fotoodmładzania. Dowiedziałam się, że wykonywanie nią zabiegu potrafi zlikwidować naczynka i bardzo się ucieszyłam, bo rumień to moja zmora. Przeczytałam jakie są przeciwwskazania i zaczęłam działać. Lampę stosuję na oczyszczoną i suchą skórę. Oczywiście w momencie uruchamiania  zamykamy oczy a najlepiej chronimy je specjalnymi okularami, które mój model ma w zestawie. Ustawiam urządzenie na moc 1 lub 2 i wykonuję po ok. 3-4 strzały na stronę twarzy. Nic nie boli i nie piecze, skóra jest lekko ciepła po zabiegu. Smaruję ją Alantanem lub maścią z arniki w celu wzmocnienia naczyń krwionośnych. Myślę, że spokojnie można by było ustawić większą moc, ale jakoś mam obawy, bo to głowa i się boję, że usmażę sobie mózg:) A tak na poważnie robię to sama w domu, więc wolę zabieg wykonać na małej mocy. W gabinecie płacimy za każdy zabieg, więc im mniej tych zabiegów tym więcej zostanie nam w kieszeni, zatem tam moc urządzenia jest zapewne wyższa, żeby efekty przyszły szybciej.


#JAKIE EFEKTY ZAUWAŻYŁAM?
Zabieg udaje mi się zrobić rzadko, więc mamy początek marca a wykonałam go może z 7 razy. Zauważyłam natomiast znaczną poprawę kondycji mojej skóry - co prawda pęknięte naczynka nie zniknęły, natomiast  nie mam już rumienia - nie pokazuje się nawet gdy jest mi baaardzo ciepło. Dla mnie to naprawdę duża różnica, zatem będę chciała wygospodarować dla siebie trochę więcej czasu, żeby wpaść w regularność i uzyskać jeszcze lepsze efekty.


Mam nadzieję, ze chociaż w części udało mi się odpowiedzieć na Wasze pytania. Oczywiście post nie jest wyczerpujący, sama czuję niedosyt, więc zapewniam, że będą aktualizacje. Tymczasem zapraszam do dyskusji w komentarzach. Może ktoś z moich czytelników stosuje lampę czy to w domu czy w gabinecie kosmetycznym? Koniecznie podzielcie się swoimi doświadczeniami i rezultatami :)


4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. To tipsy z aliexpress 😊 zapraszam na mojego fashion bloga, tam linki do pięknych paznokci: https://freakonstyle.blogspot.com/search/label/paznokcie/?m=1

      Usuń
  2. Czy wiesz jak często powinnam wykonywać zabieg, jeżeli chce pozbyć się przebarwień na twarzy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko zależy od rodzaju i skali przebarwień, ja na naczynka stosowałam raz w tygodniu

      Usuń