Kochane kobietki,

Ostatnio zasypujecie mnie mnóstwem maili odnośnie pozbycia się wrastających włosków, czerwonych krostek w okolicach bikini oraz tzw. strawberry legs. Postanowiłam, że napiszę dla Was posta, w którym zbiorczo podzielę się z Wami wszystkimi moimi sposobami, dzięki którym te krępujące problemy znikną.

Przypominam jednocześnie, że wpisując w wyszukiwarkę mojego bloga >>DEPILACJA<< znajdziecie wszystkie posty odnośnie depilacji ciała. Tutaj dla przypomnienia wklejam linki do postów, z którymi koniecznie powinnyście się zapoznać mierząc się z problemami wspomnianymi we wstępie:


Jeśli już jesteście po lekturze tamtych postów, a problem z czerwonymi kropkami nadal występuje, to teraz czas na zapoznanie się z moimi sposobami - gdy wszystko już zawodzi.


#JEST PROBLEM? SZUKAJ PRZYCZYNY

U mnie problem z wrastającymi włoskami pojawił się w zasadzie od początku golenia. Mam bardzo jasną i do tego wrażliwą skórę, a jakby tego było mało włoski są ciemne i grube. Za każdym razem efekt po depilacji był taki sam, czyli czerwone kropki, ale o tym już zapewne przeczytałyście w postach o szczotkowaniu ciała i gdy pisałam Wam szczerą recenzję o IPL. Te dwie rzeczy połączone ze sobą pozwoliły mi na całkowite zlikwidowanie problemu, który był u mnie ogromny. Jeśli jesteście na etapie "załamki" polecam zakup IPL. Wybór jest naprawdę ogromny, a ten rodzaj depilacji ma same zalety. Jeśli jednak wolicie zostać przy standardowych i ogólnodostępnych metodach depilacji, mając podrażnienia po goleniu, zdecydowanie powinnyście zrezygnować z depilatora mechanicznego i plastrów.  U mnie używanie tego rodzaju depilacji nasilało problem. Z własnego doświadczenia wiem, że mniej szkody zrobi Wam przy tego typu problemie żyletka, a już najlepszą alternatywą będzie pasta cukrowa i kremy do depilacji. Mimo to podrażnienia dalej występują? Oto mój sekret:

SZCZOTKOWANIE CIAŁA + GOLENIE + ŚRODEK ŁAGODZĄCY


Szczotkowanie wiecie, golenie - jaką metodą - to Wasz wybór, więc czas na przedstawienie moich sprawdzonych i najlepszych środków łagodzących. Tak je sobie nazwałam - łagodzą wszelkie podrażnienia po goleniu, likwidując wszystkie nieprzyjemności z tym związane.

Lek stosowany w profilaktyce i leczeniu ran, błon śluzowych i skóry

Preparat przeznaczony do krótkich zabiegów odkażających związanych z raną, błoną śluzową i graniczącą z nią skórą, przed zabiegami diagnostycznymi i operacyjnymi w trakcie i po zabiegach diagnostycznych i operacyjnych w ginekologii, położnictwie, urologii, proktologii, dermatologii, geriatrii, wenerologii, stomatologii, itd. Płyn OCTENISEPT działa bakteriobójczo, grzybobójczo i wirusobójczo.
Zalety preparatu:
-gotowy do użycia antyseptyk,
-zawiera octenidynę,
-leczenie ran, dezynfekcja ran,
-leczenie skóry, dezynfekcja skóry,
-pomocny w utrzymaniu higieny i pielęgnacji pępka,
-doskonały do dezynfekcji po zabiegu piercingu,
-bez pochodnych jodu i chlorheksydyny,
-współstymuluje procesy gojenia się w ranie
-bezbarwny (nie pozostawia plam),
-bezbolesne stosowanie,
-szybkie działanie,
-efekt działania do 1 godziny,
-pH 6,0 (neutralne dla skóry)
Myślę, że już nic więcej nie trzeba dodawać :) octanisept oprócz swoich właściwości odkażających, dezynfekujących, złagodzi wszystkie powstałe po depilacji podrażnienia. Szybko goi również powstałe zacięcia na skórze. Uwaga - czasem lekko piecze po spryskaniu rany. Na zdjęciu widzicie zamiennik, stacjonarnie mieli ten, ale działanie to samo. Sposób użycia: bezpośrednio po depilacji spryskuję skórę, pozostawiam do wyschnięcia. Cena: ok. 30 zł za 250ml, >>KLIK<<



D-Panthenol wykazuje działanie łagodząco-regenerujące. Witamina E chroni przed uszkodzeniami wywołanymi przez promieniowanie słoneczne i posiada działanie regeneracyjne. Olej z nasion lnu może zapobiegać uszkodzeniom skóry wywołanym przez promieniowanie UV. Wspomaga ochronę oraz pielęgnację podrażnionej skóry, narażonej na promieniowanie słoneczne lub też inne podrażnienia termiczne. Wskazania Polecana w oparzeniach słonecznych, otarciach naskórka dla dzieci i dorosłych. Sposób stosowania Piankę stosować na powierzchnię skóry kilka razy dziennie, trzymając pojemnik 15-20 cm od spryskiwanej powierzchni. Przed użyciem wstrząsnąć pojemnik.
Producent wskazuje zastosowanie panthenolu jako środek łagodzący podrażnienia termiczne, ale u mnie już od wielu lat ma zastosowanie po depilacji. Ta pianka to jeden z ulubionych sposobów łagodzenia podrażnionej skóry po goleniu mojego męża. Zawsze chwali sobie, że przynosi mu ogromną ulgę. U mnie panthenol w apteczce jest już od licealnych lat, zawsze przynosił mi ulgę przy zadrapaniach i wszelkich otarciach przy depilacji maszynką. Sposób użycia: opakowanie dobrze wstrząsnąć i zaaplikować na podrażnioną skórę. Atomizer wytwarza dużą pianę, którą trzeba rozprowadzić po skórze. Cena: ok.15zł za 150 ml, >>KLIK<<


Niezwykły dezodorant w postaci bryłki minerału, jest substancją krystaliczną z ałunu potasowego pozwala skutecznie pozbyć się dyskomfortu związanego z potliwością i nieprzyjemnym zapachem. Do aplikowania pod pachy, na stopy, plecy w celu zneutralizowania potu lub po goleniu i depilacji aby zminimalizować pieczenie i podrażnienie skóry. Produkt przeznaczony jest także do dla alergików, nie podrażnia skóry wrażliwej. Nie blokuje porów, pozwala skórze swobodnie oddychać. Dzięki swojej bezzapachowej i bezbarwnej konsystencji nie pozostawia śladów na skórze i plam na odzieży. W połączeniu z wodą tworzy roztwór o odczynie kwasowym, wykazując działanie ściągające, antyseptyczne i antybakteryjne, dzięki czemu nie pozwala namnażać się bakteriom przyczyniającym się do nieprzyjemnej woni potu. Ułatwia gojenie się drobnych skaleczeń i dezynfekuje ukąszenia owadów. Na skutek pocierania, powstaje na skórze niewidoczna warstwa ochronna (rozpuszczony minerał), która zapobiega rozwojowi bakterii rozkładających pot (przyczyna nieprzyjemnego zapachu). Jest on wyjątkowo skute­cznym kosmetykiem. Efekt świeżości utrzymuje się przez 24 godziny. Bez Zapachu - Bez Parafiny - Bez Barwników Ałun potasowy wykazuje działanie neutralizujące nieprzyjemny zapach potu. Sposób użycia: Nawilżyć wodą i przystąpić do aplikacji. Do użycia: pod pachy, na skórę pod goleniu, stopy, miejsca ukąszenia owadów, drobne skaleczenia, trądzik młodzieńczy, afty.
Jak już doczytałyście w słowach producenta, ałun jest typowym środkiem przeciw podrażnieniom skóry. Idealny dla alergików, nie uczula. Szczególnie chwali go sobie również mój mąż, któremu podsunęłam ten produkt jako środek łagodzący po goleniu twarzy. Ekspresowo działa za zadrapania i ranki bez efektu pieczenia czy rozognienia skóry. Sposób użycia: bezpośrednio po depilacji miejsce to smaruję ałunem (kryształ wcześniej należy zwilżyć wodą), pozostawiam do wyschnięcia. Cena: ok. 8 zł za 120g, >>KLIK<<

Właściwości Sudocremu wynikają z obecnych składników aktywnych. Obecne w kremie lanolina, tlenek cynku i pozostałe substancje sprawiają, że krem charakteryzuje się działaniem antyseptycznym, łagodzącym i ochronnym. Zapobiega odpieluszkowemu zapaleniu skóry u niemowląt. Ponadto łagodzi podrażnienia oraz świąd skóry będące skutkiem drażniącego działania moczu, kału, odparzeń i odleżyn.
Sudocrem – przeznaczenie i dawkowanie
Wskazania do zastosowania opisuje ulotka Sudocremu. Krem stosowany jest w przypadku:
pielęgnacji skóry niemowląt,
ochrony przed odpieluszkowym zapaleniem skóry,
pielęgnacji dorosłych narażonych na drażniące działanie moczu, odleżyn i odparzeń,
pielęgnacji skóry przy lekkich otarciach, zadrapaniach oraz niewielkich podrażnieniach termicznych,
pielęgnacji skóry po goleniu i depilacji,
odczynów po ukąszeniach owadów,
spierzchnięć skóry.
Sudocrem zaleca się do stosowania zarówno u niemowląt i dzieci, jak i osób dorosłych.
Produkt ten jest chyba tak powszechnie znany od najmłodszych lat, że chyba nie ma osoby, która nie kojarzyłaby chociażby jego szaty graficznej :) Z czwórki przedstawionych tu przeze mnie środków łagodzących jest to mój zdecydowany faworyt. Po użyciu nie ma mowy o wrastaniu włosków, zapaleniu mieszków czy czerwonych krostach. Tu trzeba czasu na działanie, przynajmniej ja mu daję go wystarczająco dużo. Sposób użycia: bezpośrednio po depilacji smaruję depilowane miejsce warstwą kremu. Sudocrem jest bardzo gęsty, więc niewielka ilość wystarcza na pokrycie np. nóg. Dzięki temu jest bardzo wydajny. Pozostawia biały film. Gdy depilację przeprowadzam wieczorem, wsmarowuję krem w wybraną partię ciała, idę spać i rano zmywam. Trochę zachodu, ale efekt jest tego wart. Cena: ok. 28 zł za 250g (polecam zakup przez Internet, w aptece stacjonarnej za tę samą ilość zapłaciłam 42 zł) >>KLIK<<.


Jak widzicie przedstawione przeze mnie produkty oprócz łagodzenia, o które szczególnie nam chodzi w przypadku podrażnień, ma również szeroką gamę innych zastosowań - dzięki czemu macie jeden produkt do wielu zadań specjalnych.

A jakie są Wasze sposoby na łagodzenie podrażnień po goleniu?
 

3 komentarze:

  1. Zawsze po goleniu mam podrażnioną skóre a próbowałam już wielu produktów, spróbuje tego olejku mam nadzieje że mi pomoże :)
    https://jebut.pl/Buty-damskie-c46

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mi miło :) dziękuję i również pozdrawiam <3

      Usuń