Węgiel aktywny to mój nieodzowny pomocnik w pielęgnacji skóry i włosów - jest naturalną substancją, która stosowana jest do usuwania bakterii, wszelkich zanieczyszczeń i toksyn. Większość z Was miała pewnie z nim styczność przy dolegliwościach pokarmowych (węgiel pomaga przy biegunce, na niestrawność i wzdęcia), ale czy wiecie, że można go wykorzystać także w kosmetyce? Wybiela zęby, stosowany jest jako metoda na trądzik i zaskórniki. Ja zaopatruję się >>TUTAJ<<, cenowo wychodzi naprawdę korzystnie - za opakowanie 30g  zapłacicie ok. 8 zł.


#1. WĘGIEL NA OCZYSZCZENIE PORÓW SKÓRY

Jeśli jesteście z postami na bieżąco, to nie powinno Was to zdziwić - dokładnie pisałam o tym w poście: >>Koniec z rozszerzonymi porami skóry - domowe sposoby<<. Jest to mój ulubiony składnik maseczek, skóra jest po nich zawsze ładnie rozświetlona.


#2. WĘGIEL JAKO PEELING

Węgiel stosuję do peelingu twarzy - jest bardzo drobnym proszkiem, dzięki czemu nie podrażnia mojej wrażliwej skóry naczynkowej. Stosuję go również w peelingu skóry głowy - wystarczy dwie łyżeczki proszku wymieszać z porcją szamponu i wmasować. Pamiętajcie, że regularne złuszczanie martwego naskórka skóry głowy jest niezbędne - dotlenicie w ten sposób cebulki włosów i nie będą się bardzo przetłuszczać i wypadać. Dzięki temu odbijecie je również od nasady i zyskacie wówczas większą objętość. A jako peeling ciała? Wystarczy wsypać proszek do żelu pod prysznic i masować ciało. Chociaż moim zdaniem do peelingu ciała jest zbyt drobno zmielony - u mnie zdecydowanie lepiej sprawdza się  >>szczotkowanie ciała<<.


#3. WĘGIEL NA WYBIELANIE ZĘBÓW? I NIE TYLKO...

Na rynku jest mnóstwo produktów do wybielania zębów z węglem aktywnym. Ja stosowałam go przez ok. 3 miesiące, natomiast przerzuciłam się na paski - moim zdaniem węgiel za bardzo zdziera z nich szkliwo, ale doraźnie nie zaszkodzi nam takie wybielanie. Węgiel ma właściwości rozjaśniające - w połączeniu z miodem możecie stworzyć maseczkę, którą można stosować na twarz. Taka maseczka rozjaśni odcień skóry - stosowana regularnie może wybielić np. pachy - tak, ten sposób stosują kobiety z Indii:) jeśli borykacie się z takim problemem efekt może Was zaskoczyć.


#4. WĘGIEL JAKO SPOSÓB NA WIĘKSŻĄ OBJĘTOŚĆ WŁOSÓW

Sproszkowany węgiel dodaję do porcji szamponu. Wmasowuję dokładnie w skórę głowy i intensywnie spłukuję. Po wysuszeniu włosy są uniesione od nasady, a skóra głowy dzięki takiemu peeelingowi jest dokładnie oczyszczona. Cudowne właściwości węgla świetnie działają na wzmocnienie cebulek - efekt zauważycie już po ok. miesiącu stosowania. Razwem z zieloną glinką węgiel stanowi mój ulubiony duet w peelingu skalpu. Nie wiem jak sprawdzi się u blondynek, ponieważ może zostawiać ciemny osad.


Brak komentarzy: