Jeśli już przeczytaliście poprzedni wpis Olejowanie włosów. Jak dobrać oleje do typu wlosów, ile i jak aplikować to znaczy, że jesteście gotowi na kolejną dawkę informacji :) Dostaję dużo maili i zapytań, za co bardzo dziękuję i cieszę się, że mogę Wam pomóc 💓 Najczęściej przedstawiany przez Was problem dotyczy zmycia oleju z włosów, skarżycie się na tłuste i niedomyte strąki. Nie miałam w planach tego posta, ale było tak dużo wiadomości, że postanowiłam udzielić odpowiedzi na blogu.

Czym jest emulgowanie oleju?

Emulgowanie to połączenie oleju, który zaaplikowaliśmy na włosy z odżywką lub maską w celu jego usunięcia. Ja stosuję emulgowanie stosunkowo niedawno, wcześniej katowałam włosy dwukrotnym myciem szamponami z sls - tylko to było w stanie usunąć olej z włosów, w przeciwnym razie po wyschnięciu były dalej tłuste. W tym momencie odpowiadam na pytanie z tytułu posta - zdecydowanie warto stosować emulgowanie przy zmywaniu oleju, powiedziałabym nawet, że jest to wręcz niezbędne.


Jak przystąpić do emulgowania?

Robię to w następujący sposób:
  1. Aplikuję na włosy olejek (w zależności od rodzaju olejku - od linii brody w dół lub również na skórę głowy - o tym od czego to zależy pisałam w poprzednim poście).
  2. Związuję włosy w kok/zaplatam warkocz - zostawiam na minimum godzinę lub całą noc
  3. Spłukuję włosy ciepłą (nie gorącą!) wodą - to pomaga wstępnie usunąć olej z włosów - już na tym etapie powinnyście zauważyć, że sama ciepła woda daje radę np. po tłustej wannie/brodziku po myciu wodą, jest to na zasadzie zmywania tłustych naczyń - ciepłą wodą łatwiej usunąć tłuszcz :)
  4. Odsączam włosy z wody i nakładam maskę na ok. 5-10 minut. Dłużej nie ma potrzeby trzymania, niektórzy lubią nałożyć czepek i turban z ręcznika, moim zdaniem nie jest to potrzebne.
  5. Spłukuje włosy dokładnie letnią wodą - jeśli aplikowałam olejek również na skórę głowy, to używam jeszcze delikatnego szamponu shikakai w proszku  (pisałam o nim TUTAJ) - stosuję go jednak tylko na skórę głowy, nie na długości - maska powinna sobie poradzić. UWAGA. Jeśli czujecie, że przedobrzyliście z ilością oleju, to umyjcie je również na długości delikatnym szamponem bez sls.

 Najlepsze maski do emulgowania włosów:

U mnie najlepiej sprawują się maski Kallosa - tutaj Wam wymienię, a pełną recenzję każdej z masek macie TUTAJ




 Jestem ciekawa czy znałyście może emulgowanie wcześniej i czy stosujecie tę metodę u siebie - dajcie znać w komentarzu ↓

Brak komentarzy: